İş

Visa, 2023’te ödemeler dünyasını şekillendiren 5 trendi ortaya koyuyor

Visa, 2023 ödemeleri dünyasındaki trendleri açıkladı.

Visa’dan yapılan açıklamaya göre, salgın sonrası 2022’de yaşanan normalleşme sürecinin ardından Visa, 2023’te ödemeler dünyasında seyahatten kripto para birimlerine kadar öne çıkan 5 trendi paylaştı.

Buna bağlı olarak dünyanın her yerinde hem turistik hem de iş seyahatleri geri dönüyor. 2022 yılı boyunca karantina koşullarının kaldırılması ve sınırların yeniden açılması ile hareketlenen seyahat sektöründe, 2023 yılında ise Asya-Pasifik bölgesinde salgın önlemlerinin azaltılması ile bu yükseliş trendinin artarak devam etmesi beklenmektedir.

Visa tarafından yaptırılan ve 2022 yılının Haziran ortası ve Ağustos ayı ortalarında yurt dışına seyahat eden turist başına ortalama harcama miktarlarına bakıldığında hem perakende harcamalarında hem de otel, restoran gibi seyahat sektörü harcamalarında artış olduğu görülüyor.

Öte yandan, iş seyahati için tercih edilen destinasyonlardaki işletmeler ise iş seyahati için mevcut fiyatlarını korurken, atıl kapasitelerini turistik seyahat için promosyon kampanyaları ile değerlendirmeyi tercih ediyor. Vize verileri, salgın öncesi dünya çapında en çok turist ağırlayan 500 destinasyonun yüzde 63’ünde turist harcamalarının normale döndüğünü ortaya koyuyor ve bu rakamın 2023’te daha da artması bekleniyor.

İkincisi, tüketiciler daha sürdürülebilir davranışları seçme konusunda bilinçlidir. 2023 yılında tüketicilerin sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konusundaki hassasiyetlerinin ön plana çıkacağı öngörülmektedir.

Skift ve McKinsey tarafından yapılan bir araştırmaya göre, dünya çapında seyahat edenlerin yüzde 40’ı karbon nötr uçak biletleri için en az yüzde 2 daha fazla ödemeyi kabul ederken, yalnızca yüzde 14’ü niyetini fiilen eyleme dönüştürüyor.

2023’te, bu alanda daha fazla seçeneğin mevcut olmasıyla birlikte daha fazla tüketicinin harekete geçmesi bekleniyor. Örneğin, Visa’nın Ecolytiq iş ortaklığı ve Visa Eco Benefits paketi gibi teklifleri, tüketicilere iklim farkındalığı ve karbon ayak izi hesaplamaları gibi bilgiler sağlayarak, alışverişlerinde daha bilinçli ve sürdürülebilir seçimler yapmalarına yardımcı oluyor.

Visa ise “Dönüşüm Ekonomisi” adı altında faaliyet gösteriyor; kiralama, yeniden doldurma, onarım, yeniden satış, geri dönüşüm ve yeniden dağıtım gibi döngüsel kavramlar ekonomi da popülerlik kazanıyor. Visa tarafından yakın zamanda yapılan bir pazar araştırmasında tüketicilerin yüzde 69’u alışveriş yaparken bu imkanları sunan işletmeleri tercih ettiğini belirtiyor.

Tüketicilerin günlük yaşamlarında sürdürülebilir seçimler yapmalarında “hayatı kolaylaştırma” faktörünün önemli rol oynayacağı öngörülmektedir. Örneğin toplu taşımada temassız kartlarla ödeme yapabilme özelliği artık bilet satın alma, kart yükleme gibi zorlukları ortadan kaldırıyor.

Visa’nın Kentsel Taşımacılığın Geleceği pazar araştırması, toplu taşıma kullanıcılarının yüzde 91’inin artık temassız ödemelerin deneyimin bir parçası olmasını beklediğini ortaya koyuyor. 2022 yılında Visa’nın küresel ağında dünya çapında 1,2 milyara ulaşan temassız geçiş sayısı, yakın gelecekte toplu taşıma alanında temassız ödemelerin bir standart haline geleceğini gösteriyor.

B2B ödemelerde 3.0 dönemine geçiş 2023’te öngörülüyor

Üçüncüsü, B2B (ticari) ödemelerdeki gelişmelerin yeni bir dijital dönüşüm dalgasını tetiklemesi bekleniyor. 2023 yılında B2B ödemeler için 3.0 dönemine geçiş öngörülüyor. Bu yeni dönemde B2B alanında ödemelerin dijitalleşmesi, bu alanda taşınabilir ödemelerin yaygınlaşması ve bunun sonucunda e-ticarette kurumsal satın almaların artması da beklentiler arasında yer alıyor.

Yine 2025 itibariyle B2B ödeme süreçlerinin yüzde 80’i dijitalleşme sürecinde. Bu kapsamda ticari işletmeler hali hazırda elektronik fatura gönderip dijital ödemeleri kabul ederken, dünya genelinde hükümetler sosyal yardım ödemeleri, kamu kurumları arasında veya bu kurumlar ile vatandaşlar arasında yapılan ödemeleri dijitalleştirmeyi tercih ediyor.

Dördüncüsü, Visa, “kripto kışını” üreterek geçirenleri işaret ediyor. Geçen yıldan bu yana devam eden “kripto kışı” sırasında, kripto piyasalarında oynaklığın damgasını vurduğu dönemde, zayıf yapılı yapılar piyasalardan silinirken, ölçülü ve kurallı yeni teknolojik gelişmelere odaklanan oyuncular ise… uyumlu yaklaşımlar, hem işletmeler hem de tüketiciler için anlamlı web3 çözümleri oluşturmaya devam edecektir.

Öte yandan markaların ticaret, ödemeler ve sadakat programı alanlarında yeni dijital deneyimler yaratmak ve potansiyeli değerlendirmek için NFT teknolojisini kullandıkları görülüyor. Bu deneyimler çoğunlukla benzersiz avatarlar, dijital varlıklar (veya dijital varlıklara eşlik eden fiziksel öğeler) ve sadakat platformları oluşturmaya odaklanır. 2023’te, markaların müşterileriyle ilişkilerini ve sadakatini derinleştirmesiyle bu trendin hızlanması bekleniyor.

Dolandırıcılar hibrit bir dünyaya uyum sağlar

Beşincisi, dolandırıcılık hibrit bir dünyaya uyum sağlıyor. Dünya “hibrit” çalışma tarzını benimserken, dolandırıcılar da yeni taktikler geliştiriyor ve tüketicileri kandırmak için yeni yollar buluyor.

Belki de ortaya çıkan en yeni tehditlerden biri, farklı kimlik bileşenlerinden kalpazanlar tarafından yaratılan, sentetik kimlikler olarak da bilinen yeni kişiliklerdir. Bu kapsamda güvenlik önlemlerine öncelik verecek bilgi ve kaynağa sahip olmayan küçük işletmelerin hedef olmaya devam edeceği öngörülmektedir.

Bu gelişmeler, inanç ve güvenliğin kritik öneme sahip olmaya devam edeceği anlamına geliyor. EMV 3-D Secure gibi yeni nesil kimlik doğrulama prosedürleri, dünya çapında ve gerçek zamanlı olarak e-ticaretin güvenliğini sağlamaya yardımcı oluyor.

Sanal kart gibi dijital ödeme çözümleri, uçak bileti alımından yemekte hesap paylaşımına kadar her şeyi daha kolay ve güvenilir hale getirmeye devam ediyor. İşletmelerin dolandırıcılığa karşı güvenlik çözümlerine ve sigorta poliçelerine daha fazla değer vermesi bekleniyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Lideri Sertan Şener, Visa’nın kurulduğu günden bu yana ödemelerde her zaman yeniliğin öncüsü olduğunu belirterek, şunları söyledi:

“Aklımızda her zaman bir sonraki büyük ödeme yeniliği var. Pandemi ile hızlanan dijitalleşme birçok fırsatı ve tehdidi beraberinde getirdi. Artık tüketicilere rahat ve aynı zamanda güvenilir bir alışveriş deneyimi yaşatmada dijital ödemeler daha da kritik bir rol oynuyor. • Ticari işletme ve kurumlara ödeme ve kabul alanında yenilikçi çözümler sunarken, giderek dijitalleşen dünyada artan siber tehditlere karşı da en üst düzeyde güvenlik sağlıyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu